torsdag 27 januari 2011

Det historiska första nämndsammanträdet

Nu är jag av med min politiska oskuld på riktigt... eller vad man nu ska kalla det... I dag deltog jag nämligen tillsammans med mina kollegor i utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden i årets första sammanträde.

Efter genomfört gruppmöte i Alliansen där vi lärde känna varandra lite bättre var det dags att träffa hela nämnden, förvaltningschefen och dito sekreterare. Det kändes som ett bra gäng, som har många tuffa frågor att brottas med under de kommande åren. Inte minst gäller det arbetslösheten för unga, som är på tok för hög i landet och ännu högre i Mjölby.

Vi fick också en närmare dragning av vad nämndens område är, och kommer självklart att lära känna de olika enheterna närmare framöver. Ungefär hälften av personerna i nämnden finns kvar sedan tidigare, om jag förstått saken rätt, vilket ger kontinuitet samtidigt som jag och några till är helt färska i sammanhanget och kommer in med andra infallsvinklar. Det kommer att bli bra.

Nu på måndag 31 januari klockan 19:00 är det dags för ett öppet styrelsemöte, dit samtliga medlemmar är välkomna för att diskutera lite av varje! Vi håller denna gång till i stadshusets kafeteria, som finns strax innanför huvudingången. Väl mött där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar