lördag 30 augusti 2014

Mjölbyfemman och Mjölbykalaset

De senaste dagarna har som vanligt så här års ett valår varit intensiva. Torsdagen bjöd på motionsloppet Mjölbyfemman, som var välordnat och nyttigt på flera sätt.

Så vitt jag kunde se var Folkpartiet det politiska parti som hade överlägset flest deltagare. Förutom de sju från Mjölby nedan deltog även ett imponerande ambitiöst gäng från våra vänner i Boxholm. I övrigt såg och pratade jag med både centerpartister och moderater, som också kämpade sig runt spåret.

Gänget från Folkpartiet i Mjölby som deltog, iförda knallorange utstyrsel med FP-knapp på ryggen syntes vi garanterat.
Foto: Carina Johansson 

Jag brukar inte ta "selfies" särskilt ofta, men ibland händer det. Dags att klippa mig, kan jag konstatera...

Ordförande och vice ordförande spatserade in på strax över 48 minuter på de 5 kilometerna som avverkades.
Foto: Carina Johansson.
Under fredagen och lördagen har det också varit aktivitet kring Mjölbykalaset i Mjölby centrum. Jag själv har inte kunnat delta, men Carina Johansson debatterade företagsfrågor under fredagen och ett gäng andra var engagerade både kring fredagskvällens aktiviteter och Alliansens valstuga var öppen under lördagen.

Ganska precis två veckor återstår nu till valdagen och den där pirriga känslan börjar allt mer infinna sig. Mycket jobb kvar, mycket att vinna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar