onsdag 12 oktober 2011

Hur står det till med politiken?

Jag möttes häromdagen av beskedet att kommunfullmäktiges sammanträde i oktober är inställt. Rent krasst är det bra ekonomiskt för kommunen, men det är samtidigt tråkigt att se att aktiviteten inte är högre.

Hur står det egentligen till med politiken? Det kan man fråga sig, inte minst med den inaktiva opposition som fanns under förra mandatperioden då Alliansen och SPI styrde. Jag har inte exakta siffror att gå på just nu, men det är inte långt ifrån att vi som nu sitter i opposition har varit mer aktiva med motioner, interpellationer och frågor under den inledande delen av denna mandatperiod än vad den förra oppositionen var under fyra år.

Mer kommer, även från min sida. En interpellation har det blivit, det lär bli minst två motioner till nästa sammanträde.

I övrigt väntar jag med spänning på resultatet av budgetarbetet inför 2012. Jag har svårt att tänka mig att jag kan hålla mig borta från talarstolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar