tisdag 11 augusti 2009

Lite av varje

I helgen firade vi vår dotterdotter Ebba som fyllde 1 år! Där var fyra generationer samlade och gänget börjar bli stort. Det är så himla kul att det är många som kommer och sjunger, men det blir snart problem med att hitta stolar till alla. Undrar om vi kan fira jul på sommaren i stället för mitt i vintern? Det skulle bli så mycket enklare.

Härligt att även moderaterna har kommit till insikt om kommunernas trängda situation och kan tänka sig att öka statsbidragen till kärnverksamheterna. Lokalt har vi inte haft problem med insikten, men jag har varit lite orolig för regeringsmoderaternas inställning. Jag tror att Jan Björklund har gjort skillnad.

I våra ansträngningar att komma till rätta med skadegörelse och klotter försöker vi i KomBrå att hitta nya vägar. Förra året ordnade vi en "Scribble-festival" i hembygdsgårdens park, där företrädesvis lokala band fick chansen att visa upp sig. Då hade vi kort om tid från idé till handling, men arrangemanget blev riktigt bra och uppskattat av ungdomarna. I år har vi haft bättre om tid så festivalen kommer att innehålla fler band och även rikskändisar. Arrangemanget flyttas till Gästisparken och kommer att pågå mellan kl 14.00 och 22.00 på lördag 15 augusti. Det är, självklart, gratis inträde för alla intresserade.Jag lägger hellre pengar på en festival varannan vecka året runt än två miljoner om året på reparationer och sanering. Jag ska med glädje inviga festivalen och hoppas att du tar chansen att komma dit!

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar